Tuesday, July 24, 2012

Boczniaki z rozmarynem (Oyster Mushrooms)

Póki jeszcze zapału starcza to drugi post. Dziś boczniaki z rozmarynem po azjatycku.

Dziś miały być gotowe flaki ze słoika, ale kiedy stanąłem w sklepie obok boczniaków nie mogłem się im oprzeć. Potem przygotowując potrawę, kiedy im się bliżej przyjrzałem, okazało się że mają coś z przedżołądków wołowych, więc jednak tak nie do końca dziś z flaków zrezygnowałem. :)

Kiedy myślę o boczniakach od razu widzę boczniaki w panierce, na drugim miejscu przychodzi mi do głowy mój ulubiony sposób na grzyby czyli w sosie śmietanowym, dlatego postanowiłem zrobić z nimi coś innego.

Potrzebne będą:
  • boczniaki (250g)
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżeczki oliwy
  • 1 łyżka posiekanego rozmarynu
  • 1 łyżeczka masła
  • 2 łyżeczki mąki
  • 2 łyżki białego wina
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól, sok z cytryny (do smaku)
Boczniaki możemy umyć, jeśli są brudne albo ktoś się brzydzi, tylko po umyciu trzeba je wysuszyć, ja nie myłem, bo nie chciało mi się babrać w suszenie, poza tym wyglądały na czyste. Kroimy je w paski szerokości pół centymetra, w poprzek blaszek. Rozdrabniamy też czosnek oraz rozmaryn. Mając przygotowane składniki, przystępujemy do gotowania.

Na patelni rozgrzewamy oliwę, dobrze jeśli jest to patelnia z nieprzywierającym dnem. Na oliwę wrzucamy czosnek i chwilkę smażymy, uważając żeby nie przesadzić, bo czosnek szybko się przypala (10-20 sekund powinno wystarczyć). Dorzucamy boczniaki i smażymy chwilę (3-5 minut). Następnie dodajemy masło i rozmaryn. Mieszamy i czekamy, aż masło się rozpuści, wtedy posypujemy mąką (ja użyłem mąki kukurydzianej, ale może być praktycznie dowolna). Czekamy aż mąka leciutko się podsmaży i dolewamy wina oraz sosu sojowego. Mieszając czekamy aż wino odparuje po czym zdejmujemy z ognia, solimy do smaku. Nakładamy na talerz i skrapiamy sokiem z cytryny.



bon appétit!

No comments:

Post a Comment